W związku z zaistniałą sytuacją nie będą również realizowane zajęcia korekcyjno- kompensacyjne. Uczniów pracujących w oparciu o ćwiczenia ,,Ortograffiti”, proszę o samodzielną realizację zadań w domu. Dziecko powinno pracować systematycznie, wykonując ćwiczenia co najmniej 30 minut dziennie lub około godziny 2−3 razy w tygodniu. W miarę możliwości proszę, aby dzieci wykonywały ćwiczenia ołówkiem, by w razie popełnienia błędu móc go z łatwością poprawić. Pomocne podczas pracy jest również wykorzystanie słownika ortograficznego. Co najmniej raz w tygodniu rodzic powinien sprawdzić pracę dziecka i wspólnie z nim nanieść ewentualne poprawki. Należy pamiętać o tym, żeby nie podkreślać błędnie zapisanych wyrazów, a tylko zasygnalizować ich istnienie, polecając dziecku samodzielne ich odszukanie z wykorzystaniem słowniczka ortograficznego. Wypracowujemy w ten sposób u dziecka nawyk autokorekty. Dodatkowe pomocne w pracy dla wszystkich uczniów, również tych nie pracujących w oparciu o ćwiczenia są strony internetowe, w szczególności polecam:

Ćwiczenia klasa 2-3

Ćwiczenia klasa 4-6

Ćwiczenia klasa 7-8

https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6.php

https://matmag.pl/pdfy

http://brainmax.pl/

Gry-i-zabawy-edukacyjne-w-terapii-pedagogicznej.pdf

Plansza-ortografia.pdf

rz-czy-z-gra-planszowa.pdf

h-czy-ch-gra-planszow.pdf

u-czy-o-gra-planszowa.pdf

zabawy-edukacyjne

propozycje-cwiczen-dla-kl-4-8

propozycja-cwiczen-dla-uczniow-klas-1-3

cwiczenia-h-kl-7-8

cwiczenia -h-klasy-4-6

cwiczenia-h-klasy-2-3-1

Jednocześnie zapraszam do zapoznania się z zakładką na stronie internetowej szkoły: Inne/ Terapia pedagogiczna, gdzie można znaleźć inne informacje dotyczące pracy z uczniem w domu.

Monika Śliwowska

terapeuta pedagogiczny